V tokratnem Le Monde Diplomatique (13.3.2010)

objavil Zeleni zabojček dne 18. marec 2010 ob 11:03
Citat iz članka In za paradižnik več, v Le Monde Diplomatique, 13.3. 2010: “Isidoro Martinez, tehnični inženir pri Causarju, največji poljedelski zadrugi v Almeriji nam s ponosom razkaže svojo tovarno. Njegove stranke so Carrefour v Franciji, Edeka in Lidl v Nemčiji, Asda v Veliki Britaniji in Magnifruits na Nizozemskem. Komaj paradižniik prispe v tovarno, nam pojasni naš vodnik, že gre v strojno pranje, kjer curki vode, detergent, premikajoče se krtače in sušilniki na topli zrak odstranijo vse površinske ostanke bakra in žvepla, ki bi lahko odvrnili porabnika. Potem pa z nasmeškom doda: “Po resnici povedano – najnevarnejše snovi ostanejo nevidne, pod olupkom.”
V članku avtor Pierre Daum oriše pot paradižnika od orjaških hidroponskih plantaž do kupcev v velikih trgovskih centrih, z vmesnim manjšanjem stroškov za vsako ceno; nizke mezde ilegalnih delavcev na plantažah, težki delovni pogoji, zastrupljeno delovno okolje (ne v prenesenem smislu), dumping pri prevoznikih… Res vredno branja in premisleka o tem, kako si izbirati hrano.