Zakaj ni vedno vsega naročenega v zabojčku

V tem tednu smo imeli velike težave pri dobavi naročenih pridelkov in da bi pojasnili naročnikom, zakaj niso dobili naročenih pridelkov, smo v Oddelku za lepe umetnosti napisali tole pisemce. Mogoče bo koristilo tudi vam (in če bo vam, bo vsaj toliko tudi nam):

“Dobro jutro,
v tem tednu smo imeli težave pri dobavi številnih pridelkov, tako domačih kot tudi iz tujine. Ker je to zelo nerodno, vi tako ne dobite naročenih pridelkov, bi vam radi pojasnili, kaj se dogaja v takem primeru.

Kaj se je zgodilo v tem tednu
Med drugim nam iz tujine niso pripeljali motovilca, stebelne zelene ter vijoličnega korenja, od slovenskih pridelkov pa je kmet Fras nabral le desetino naročene špinače ter mlade blitve.
Za vse to smo izvedeli včeraj okoli 12h, tako da vas nismo mogli nič povprašati, če bi kaj drugega namesto naročenega – kajti tudi tisto drugo bi seveda morali imeti.

Za motovilec in stebelno zeleno nimamo nobenega nadomestila, pa tudi količine so manjše, tako da smo le na dobavnice  napisali, da ju nismo dobili.
S špinačo, okoli katere smo v tem tednu gradili zabojčke, smo imeli več dela. V abonentske zabojčke vseh vrst smo namesto nje dali zelje (ker ga lahko dobimo ob kateri koli uri dneva in noči, saj ga imajo Studnovi, kjer pakiramo zabojčke). Nekaterim, ki ste naročili blitvo pretekle tedne, smo špinačo kar sami zamenjali z navadno blitvo, te smo lahko nekaj malega več dobili zadnji hip – zdelo se nam je bolje, da dobite vsaj nekaj.
Vsem ostalim pa žal nismo mogli ponuditi nobenega nadomestila.

Zakaj se to dogaja
Da zagotovimo res sveže pridelke, jih namreč nimamo na zalogi in vse dobimo v sredo – to velja še posebej za listnato zelenjavo. Včasih jih pa tudi ne dobimo.
Najbolj pogosto se zgodi, da kmetje ne morejo nabrati naročenih in dogovorjenih količin (ker je slabo vreme; ker je blato po njivah; ker se sosede, s katerimi so se dogovorili za pomoč, niso prikazale, ker jih uščipnilo v hrbtu ali ker so slabe volje; ker so napačno ocenili količino na njivi; ker je bil del zelenjave zanič; ker so jo pojedle ovce; ker so jim jo pokradli z njive – vse to smo že doživeli). In to se lahko zgodi doma ali v tujini. Če pa je naročeno v tujini, se lahko zgodi isto, le da je vmes še transport od kmeta na trgovcu ali pa neposredno k nam, kjer se lahko kaj zaplete (in če se lahko, se prej ko slej bo).
In nam prav nič ne pomaga, če bi dobili pridelke dan kasneje. V običajnih trgovinah je laže, tam pridelka pač ni in vi verjetno tega niti ne opazite.

Kaj lahko naredimo
Pri kmetih in trgovcih naročimo čimprej, tako da lahko rezervirajo količine za nas, preverijo, prednaročijo, tako da potem le dobimo to, kar potrebujemo. Če se ne zgodi kaj nepredvidenega.
Žal je tako, da je zabojčkanje lepo početje, ki običajno zagotavlja sveže, raznovrstne pridelke. Ravno zaradi tega pa se zgodi, da lahko ostanemo tudi brez pričakovanega.
Prosimo vas, da ob prejemu dobavnice po pošti to vsaj na hitro pregledate, tako da niste presenečeni, ko prejmete zabojček.

Trudimo se, da bodo dobre plati zabojčkanja odtehtale take nevšečnosti. Upamo, da bodo preostali pridelki, ki jih boste v tem tednu prejeli v zabojčkih, izpolnili vaša pričakovanja.
Če pa jih ne bodo, si vedno želimo vaših komentarjev, reklamacij in predlogov – saj nas poznate.

Lep dan vam želimo,
vaši zabojčkarji”