Zeleno v modi

[dropshadowbox align=”none” effect=”lifted-both” width=”250px” height=”” background_color=”#ffffff” border_width=”1″ border_color=”#dddddd” ]Almira Sadar, modna oblikovalka in profesorica[/dropshadowbox]

Zadnja leta se ekologije v modi vedno bolj zavedajo tako proizvajalci, oblikovalci kot tudi potrošniki. Ekološko ozaveščenih ne zanima le končni videz (in cena) oblačila, zanimajo jih tudi postopki, materiali, porabljena energija, onesnaževanje, pogoji delavcev in celotni življenjski cikel izdelkov.

Kdaj smo pravzaprav postali tako zeleno zavedni?

Skrb za okolje in zavest o vedno večjem onesnaževanju se je v modi pojavila v osemdesetih letih, ko so se nanjo odzvali modni oblikovalci z »new age« kolekcijami v naravnih materialih in belih barvah, ki so simbolno napovedovale novo dobo njihove generacije.

Današnje generacije osveščenih modnih oblikovalcev predstavljajo nove, okolju prijazne metode in koncepte. Z uporabo ekoloških postopkov ter socialno odgovornim ravnanjem se trudijo zmanjšati negativne vplive industrije na okolje ter prispevati k dobrobiti družbe. Njihove modne kolekcije že iščejo nove vsebinske pomene in načine za pridobivanje osveščenih potrošnikov.

Kritike “hitre mode” so vse glasnejše, modo primerjajo cello s hrano: hitra moda je kot hitra hrana: poceni, povzroča odvisnost in ni trajnostna.

Na modnih pistah je vedno več ekoloških kolekcij, naravovarstvenih sporočil, “zeleni” so tudi vzorci na potiskih.

Pred kratkim sem zlagala vabila iz preteklih kolekcij, med njimi je bilo tudi vabilo za kolekcijo pomlad/poletje 2010 z vzorcem zelenjave. Že vrsto let obveščam svoje stranke o novih kolekcjah z majhnimi, tiskanimi vabili. Vabila so oblikovana tako, da se na njih pojavi vzorec, ki je potiskan tudi na oblačilih v kolekciji. Tako sva pred petimi leti z oblikovalko in ilustratorko Arijano Gadžijev oblikovali serijo T shirtov in oblačil s potiski različne zelenjave.

Ne spominjam se več, zakaj sem se to pomlad odločila ravno za zelenjavo. Mogoče sem takrat začela na terasi gojiti svojo solato ali pač zato, ker sem v vsakdanji kuhinji pripravljala več zelenjavnih jedi kot prej, pa so mi bile zelenjavne oblike inspiracija za samo kolekcijo. Kljub temu, da zelenjava očem ni tako dopadljiva kot cvetje, je raznovrstnost oblik in barv lahko z njimi primerljiva.

vzorci_variante (Custom)

Arijana Gadžijev: Vzorec zelenjave

Letos v kolekciji za pomlad/poletje ponujamo nakupovalne mreže, primerne za na trg. Oblikovane so z izhodiščem v klasičnih, nakupovalnih mrežah, tistih “vintage” mrežic naših mam, ki so jih nosile v torbicah, ne da bi se zavedale njihove ekološkosti. To je bil še čas pred plastičnimi reklamnimi vrečkami vseh sort. Za mreže je značilno, da se z vsakim dodanim nakupom povečujejo. Material, uporabljen za nakupovalne mreže iz letošnje kolekcije so vrvice v različnih barvah, ročaji pa so usnjeni.

Siva vrečka
Pomlad/poletje 2015

 

Rdeča vrečka.
Pomlad/poletje 2015
Rumena vrečka.
Pomlad/poletje 2015

Pri nas doma se je tako zelenjava iz zelenega zabojčka preselila v zelenjavno mrežo na polici v kuhinji, v mreži je dobro vidno, česa zmanjkuje in kaj je še na razpolago za pripravo kosila ali večerje.